sentuhan hati


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

Apa Makna Sahabat Sejati



Apa Makna Sahabat Sejati..... ???

adakah sahabat yang sering mengiakan apa yang kita lakukan? adakah sahabat yang sering memberi pujian dan galakn kepada kita walaupun kita terang2an melakukan sesuatu yg salah? adakah sahabat yang sering memahami kehendak kita, membuka telinganya utk mendengar setiap umpatan kita? kata2 kejian kita kepada org2 di sekeliling ?? adakah sahabat yg sering mengasihani kita dengan membiarkan kita tidur tanpa mengejutkan kita utk bersujud kpd ALLAH SWT ?? lebih2 lagi ketika azan subuh berkumandang..dengan alasan , kita letih dengan urusan dunia...begitukah sahabat2 sejati yg ada sayangi?? yg anda anggap sejati?? TIDAAAAAAAKKKKKKKKKK ! tidak sama sekali !

SAHABAT SEJATI adalah sahabat yang berani menegur setiap kesilapan mu...dengan beranggapan kamu mungkin terlupa..kerana fitrah manusia, semuanya mudah lupa..jadi sebagai sahabt, kita haruslah saling ingat mengingati..nasihatilah dia...dan pintalah sahabat mu itu utk menasihatimu apabila engkau terlupa..maka lapangkanlah dadamu..rendahkanlah hatimu utk mendengar nasihat mereka..sahabat sejati tidak akan mendengar kata2 kejian mu kepada saudara2 seislam mereka...mereka akan menghentikan bibir mu untuk berkata2 lantang. mereka akan mengingatkan mu bahawa mengumpat itu berdosa..

dan yg paling penting..sahabat sejati ialah sahabat yg tidak sanggupp utk melihat dirimu diseksa d akhirat kelak...seperti mana mereka tahu hukum meninggalkan solat..meninggalkan perintah ALLAH SWT...sepertimana mereka takut akan ALLAH... seperti itu jugalah mereka takut engkau dimurkai ALLAH.mereka akan berusaha bersungguh utk mengejutkan kamu dari tidur..dan menyeru mu utk sujud kpd ALLAH SWT..itulah sahabat..sahabat sejati..bersyukurlah apabila anda punya sahabat seperti itu dan hargainya..AMIN..^_^

0 comments:

Post a Comment